Managerii din cultură vor fi instruiți cum să-și gestioneze activitatea în condițiile austerității bugetare

Lipsa cronică a banilor generează în continuare discrepanțe în activitatea angajaților din cultură. În situația creată aceștia urmează să aleagă, fie trec la autogestiune, ceea ce ar însemna comercializarea parțială a culturii, fie rămân pe pozițiile vechi și suportă consecinţele.

În timp ce angajații din domeniu încearcă să găsească varianta optimă, diriguitorii de la raion îi îndeamnă să o aleagă pe prima, venind și cu unele argumente în acest sens.

P1120609

Joi, 25 februarie, curent, la Criuleni a avut loc întrunirea managerilor instituțiilor de cultură din raion, în cadrul căreia a fost făcută o retrospectivă a activității  instituțiilor de cultură în anul 2015. Claudia Șerșun, șefa Secției Cultură și Turism a prezentat rezultatele monitorizării și evaluării activității instituțiilor de cultură pe parcursul anului trecut, clasificând casele de cultură într-un top al performanțelor. În vârful clasamentului se află Centrul de Cultură și Tineret “Grigore Sîrbu” din Criuleni, cu cel mai mare punctaj acumulat, urmat de casele de cultură din Cruglic, Boşcana, Ratuș, Slobozia Dușca, Corjova, Drăsliceni, Dubăsarii Vechi, Onițcani ș.a. Apropo, pentru anul 2016 Secția cultură Criuleni a anunțat un concurs pentru cea mai reprezentativă Casă/Cămin de cultură, învingătorii urmând să se aleagă cu  premii bănești pe măsură.

Actualmente în localitățile raionului Criuleni activează peste 60 de instituții de cultură în care își fac meseria 259 de angajați, marea lor majoritate specialiști cu experiență în domeniu, dar care în condițiile actuale dificile au nevoie de perfecționarea abilităților manageriale pentru a depăși problemele cu care se confruntă zi de zi. În acest scop Secția cultură va iniția un ciclu de seminare, menit să redreseze situația și la acest capitol.

img_0646_657441

Claudia Şerşun, sefa secţiei cultură şi turism Criuleni

Oleg Ogor, vice-președintele raionului, prezent la întrunire, a mulțumit angajaților din domeniul culturii pentru activitatea prodigioasă și succesele înregistrate pe parcursul ultimilor ani, i-a asigurat de susţinerea sa în tot ceea ce fac, dar cu condiţia că aceştia vor fi mai insistenţi în acţiunile lor.

– Bani pentru cultură sunt şi vor fi – a declarat Oleg Ogor. – Important e să ştim cum să punem accentele atunci, când întocmim un proiect, un deviz de cheltuieli. Trebuie să ţinem cont de fiecare detaliu. Numai astfel îi vom convinge pe aleşii locali să-l apropbe şi într-un final să-l aplice în practică – a conchis Ogor.

Vorbind despre evenimentul cultural nr.1 – festivalul internaţional „Meşterul Manole”, Oleg Ogor a precizat că ediţia din acest an se va desfăşura în s. Slobozia Duşca, iar închiderea va avea loc la Criuleni.

În cadrul aceleeași întruniri vice-președintele a înmânat diplome de gratitudine unora dintre participanții la expoziția “Fabricat în Moldova”, ediţia 2016.

Gh. Motricală

 

 

Comments

comments

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *