
Luarea în evidență fiscală presupune înregistrarea provizorie în Registrul fiscal de stat a persoanelor menționate, exclusiv pe perioada desfășurării alegerilor. Atribuirea codului fiscal provizoriu se realizează prin generarea automată a unui cod numeric de către Sistemul Informațional al Serviciului Fiscal de Stat.
Cerere de luare în evidență fiscală
Pentru obținerea codului fiscal provizoriu, concurentul electoral urmează să depună următoarele acte:
- Cererea conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la Instrucțiune;
- Actul de identitate al persoanei împuternicite să depună documentele;
- Copie a hotărârii, legitimației, după caz, emise de autoritatea electorală competentă.
Copiile documentelor nominalizate se legalizează prin aplicarea semnăturii persoanei împuternicite de prezentare a documentelor.
Cererea poate fi depusă:
- fizic, la Direcția deservire fiscală Centru a Serviciului Fiscal de Stat situată pe adresa mun. Chișinău, str. Mitropolit Varlaam, nr. 65-A;
- sau în format electronic, la adresa mail@sfs.md, cu anexarea documentelor necesare și cu respectarea cerințelor de semnare electronică a documentului, în corespundere cu Legea nr. 124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere.
Confirmarea privind luarea în evidență fiscală
După înregistrarea cererii, Serviciul Fiscal de Stat va emite solicitantului confirmarea privind luarea în evidență fiscală și atribuirea provizorie a codului fiscal. În baza acestei confirmări, concurentul electoral va putea deschide un cont bancar.
Conform PROGRAMUL CALENDARISTIC pentru realizarea acțiunilor de organizare şi desfășurare
a alegerilor parlamentare din 28 septembrie 2025 depunerea documentelor pentru înregistrarea candidaților la funcția de deputat în Parlamentul Republicii Moldova se va desfășura în perioada 20 iulie-19 august 2025.