În preajma sărbătorilor Pascale și a perioadei estivale, Agenția Servicii Publice îndeamnă părinții (reprezentanții legali ai copiilor) să verifice valabilitatea pașapoartelor eliberate pe numele copiilor.
Dacă termenul de valabilitate al pașaportului, eliberat pe numele copilului, urmează să expire în curând sau deja a expirat, Vă sugerăm să vă programați online vizita la unul din centrele multifuncționale ale ASP, selectând serviciul solicitat, oficiul, data și ora programării pe pagina oficială a instituției, link-ul.
Cererea pentru eliberarea pașaportului pe numele copilului se depune de către reprezentantul legal al copilului, care poate fi:
- unul dintre părinți, tutorele, curatorul;
- autoritatea tutelară teritorială – în cazul copiilor separați de părinți (copii ai căror părinți /unicul părinte se află temporar în altă localitate din țară sau peste hotare), inclusiv al celui plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepția serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidențial.
La eliberarea pașaportului cetățeanului Republicii Moldova prezentarea documentelor de stare civilă nu este obligatorie, dacă nu au intervenit schimbări în starea civilă și în datele cu caracter personal ale părinților și ale copiilor sau informația despre schimbările intervenite, precum și despre actele și/sau documentele de stare civilă este actualizată în Registrul de stat al populației.
Informația privind termenele și tarifele stabilite pentru eliberarea pașaportului cetățeanului Republicii Moldova, precum și alte informații referitoare la serviciile de eliberare a actelor de identitate le puteți găsi pe pagina oficială a Agenției Servicii Publice accesând link-ul.