EconomicEst-Curier

ASD promite că podul de la Hrușova va fi redeschis în termen

Se apropie de final termenul de dare în exploatare a lucrărilor de reparație a podului de pe drumul public M1 Frontieră cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontieră cu Ucraina, în apropierea localității Hrușova, r. Criuleni. În acest loc traseul se intersectează cu râul Ichel și cu drumul R-4, care traversează mai multe localități rurale din r. Criuleni.

Lucrările la acest pod au început în iulie 2021, iar traficul a fost deviat pe traseul paralel, or, drumul închis temporar mai servește și drept cale de ocolire a localităților Ciorescu și Goian, mun Chișinău, și s. Hrușova, Boșcana, Coșernița, Onițcani și Slobozia-Dușca pentru transportul, inclusiv de tonaj mare, care circulă spre Dubăsari și Criuleni.
Contractul inițial stipula că lucrările vor fi terminate până la 30 iunie 2022, dar din motive obiective, ne informează responsabilii de la Administrația de Stat a Drumurilor (ASD), termenul a fost prelungit până la finele lunii curente, decembrie 2022.

La 12 decembrie, 2022, contactat pentru a ne răspunde dacă reușește antreprenorul să finalizeze lucrările la data nouă stabilită, Andrei Ermurachi, șef de direcție Implementare Proiecte din cadrul ASD, instituția care gestionează proiectul reconstrucției, a spus următoarele:
”În contractul inițial termenul limită de execuție a fost 30 iunie 2022, dar din considerentul unor impedimente în implementarea proiectului, și anume stările de urgență, războiul, lipsa de materiale (unele de import – n.r.), care au condus la tergiversarea executarii lucrărilor, Administrația de Stat a Drumurilor a întocmit un acord adițional de prelungire a termenului limită de execuție până la 30.12.2022. Din contractul total de 16 mln de lei, antreprenorul a valorificat până acum 13 mln. Au mai rămas unele lucrări, acuma de facto se montează elementele de siguranță, parapeții de siguranță, pentru a deschide traficul pe pod. Contractul a fost câștigat la licitație de SA Drumuri Criuleni, tot ei au realizat lucrările, fără subantreprenori, or, oferta pe care au prezentat-o și pe care și-au adjudecat-o, a arătat că au capacități să realizeze asemenea lucrări”.

Perioada în care mașinile de mare tonaj au circulat prin satele sus numite (un an și jumătate în loc de 11 luni) s-a soldat și cu nemulțumiri din partea locuitorilor care au scris petiții autorităților cu cererea să urgenteze lucrările. În opinia semnatarilor, demontarea a durat extrem de lent, și oamenii cereau un control mai riguros al autorităților asupra agendei lucrărilor și termenilor de executare. Dat fiind faptul, că traseul R-4 este foarte aproape de casele de locuit, iar conducătorii autovehiculelor de mare tonaj nu respectă întotdeauna limita de viteză de circulație pirn localități, locatarii s-au plâns de vibrații și de fisuri în pereții caselor situate la traseu. Primarii a trei localități au adresat ASD un demers, la care au primit răspuns că va fi depus efort să finalizeze cât mai repede lucrările date.

S. Cernov

Foto din 17 iunie 2022, cu două săptămâni înainte de primul termen de finalizare.
Podul peste Ichel, la 13 decembrie 2022, la fel, cu două săptămâni înainte de termenul de finalizare a lucrărilor, fixat în contractul adițional.

Preluarea textelor de pe pagina www.estcurier.md pentru formatul online se face în limita a 500 de semne, cu indicarea linkului activ către articolul preluat. Instituțiile de presă, care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica „Est-Curier" și autorul informației. Materialele de presă sunt protejate de Legea privind dreptul de autor și drepturile conexe și de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.

Est Curier

Ziarul cu care stai de vorbă și în care poți avea încredere

Articole asemănătoare

Back to top button