EcologicTransport

Ultima lună de acces la șoseaua Transfăgărășană, care se vede din cosmos

Această șosea, inaugurată la 20 septembrie 1974, străbate Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România, făcând parte din Carpații Meridionali, este un drum asfaltat, ajungând în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea la altitudinea de 2042 m. Astfel, Transfăgărășanul se situează pe locul al doilea ca altitudine în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C) din Munții Părâng, care urcă până la 2145 m. 

Leagă Transilvania de Muntenia, traversând cel mai înalt lanț muntos din România, Munții Făgăraș, pe o distanță de aproximativ 92 km prin județele Argeș și Sibiu.

Transfăgărășanul trece peste 830 podețe, 27 viaducte, prin trei tunele scurte. Pentru construcția lui a fost necesar să fie dislocate mai multe milioane de tone de rocă; pentru aceasta s-au folosit 6540 tone de dinamită, din care 20 de tone numai la tunelul Capra-Bâlea, cel mai lung tunel rutier din România.

În perioada 1 iulie – 31 octombrie 2018, DN 7C – TRANSFĂGĂRĂȘAN este deschis pe toată lungimea de la Bascov (km. 0) până la intersecția cu DN 1 (km.152), iar iarna și primăvara – pe o porțiune de 27 km este închis din cauza pericolului de avalanșe, căderi de stânci, alunecări de teren.

Preluarea textelor de pe pagina www.estcurier.md pentru formatul online se face în limita a 500 de semne, cu indicarea linkului activ către articolul preluat. Instituțiile de presă, care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica „Est-Curier" și autorul informației. Materialele de presă sunt protejate de Legea privind dreptul de autor și drepturile conexe și de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.

Articole asemănătoare

Back to top button