Asociația EcoVisio și Alianța Biciclete Chișinău au lansat cinci trasee pentru biciclete pe drumurile din țară. Fiecare traseu este desemnat cu o culoare, marcat fizic în teren cu stâlpi de lemn care indică direcția. Este vorba de Traseul de navetă (Chișinău – Cricova), Traseul canionului (prin Orheiul Vechi), Traseul Nistrului (Criuleni – Vadul lui Vodă). Traseul câmpurilor și dealurilor(Cricova, Pașcani -Rîșcova- Butuceni – Mașcăuți – Zaicana-Hrușova), Traseul rural (Stăuceni, Cricova, Goianul- Nou, Hrușova, Ciopleni, Chetroasa, Mardareuca, Coșernița , Vadul lui Vodă)
Aceste trasee cu o lungime totală de 150 km,pot fi parcurse inclusiv pe jos și promovează o formă de odihnă și turism neinvazivă, în armonie cu mediul înconjurător – zice Ana Popa, organizatoare, reprezentantă EcoVisio. – Traseele de bicicletă au fost marcate în cadrul proiectului „Moldova on Bikes”, iar scopul lor este de a promova cultura utilizării transportului alternativ și dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete atât ca formă de transport, cât și ca mod de a petrece timpul liber. Pentru anul viitor planificăm să lansăm și un ghid al drumețului.
Potrivit inițiatorilor, scopul traseelor „Drumuri de țară” este ca oamenii să poată ajunge la destinații turistice/peisagistice locale unde să-și poată petrece timpul în afara orașului, fără prea multă pregătire și chiar fără să aibă nevoie de conexiune la gadgeturi și dispozitive de navigare. Traseele sunt marcate cu stâlpi de lemn și semnalizate fizic în teren. Călătorind pe aceste drumuri de țară, oamenii pot petrece mai mult timp în zonele rurale și susține activitatea economică locală.
„Vrem să promovăm mersul pe bicicletă și turismul ecologic – de aici a venit dorința să propunem o alternativă de a călători și descoperi Moldova pe poteci și drumuri de țară. Scopul traseelor marcate într-o rază de 40-45 km de Chișinău este ca oamenii să poată ajunge pe timp de weekend la destinații locale pitorești unde să-și petreacă timpul în mod activ, descoperind natura și potențialul Moldovei. Petrecând timp în satele din regiune, vom susține și încuraja mai mult infrastructura locală existentă, valoarea adăugată va rămâne în sate, iar cu timpul, mai multe conexiuni între orașe și sate vor fi create”, spune Elena Tacu, coordonatoare de proiect.
Cele cinci trasee pot fi explorate și online, pe site-ul: cubicicleta.md.