SocialTransport

Locuitorii satului Magdacești vor transport garantat

Ministerul propune spre discuție Ordinul despre tarife noi pentru transportul interraional și raional

Într-o petiție adresată ministrului infrastructurii și dezvoltării regionale mai mulți locuitori ai comunei Măgdacești  solicită intervenția  acestuia pentru a soluționa problema transportului public.

 Petiționarii scriu:  „Este o problemă veche, de ani de zile, care așa și nu-și gasește rezolvarea. Suntem o comunitate de peste 7000 de locuitori, în majoritate persoane tinere, active, familii cu copii, angajate în municipiul Chișinău. Zi de zi, călătoria cu transportul public a devenit un mare chin. Suntem la mila șoferilor de maxi-taxi de prin alte localităti, care dacă binevoiesc- se opresc pentru a lua pasageri, dacă nu, așteptăm în stații și câte 40 de minute. Nu mai vorbim despre zilele de weekend, când stăm în stații câte o oră pentru a ajunge la destinație.

La moment, transportul public este asigurat de către SRL CREVTRANS prin microbuze care nu corespund fluxului de pasageri, îndeosebi în orele de vârf:

– NU este respectat orarul rutelor.

– Circula doar UN MICROBUZ din 10, câte ar fi trebuit să fie pe linie.

– Microbuzele sunt INVECHITE si nu asigură un serviciu calitativ de transportare a pasagerilor.

Satul Măgdăcești dispune de infrastructură inelară în interiorul localității care ar asigura transportul cu autobuzul.

De altfel, prin această petiție, solicităm:

– Asigurarea transportului de pasageri cu AUTOBUZE, cu un program și trasee clare, respectate zi de zi, cu șoferi competenți și responsabili, care să respecte programul și traseele.

– Un răspuns din partea autorităților o promisiune clar formulată, un termen clar de implementare a soluțiilor și respectarea acestora în timpul stabilit.”

Am încercat să luăm legătura cu dl Vladimir Lungu, administratorul SRL ”CREVTRANS”, dar telefonul Dlui spune că e mereu ocupat.

Din datele publice am aflat că  întreprinderea e în declin economic, numărul angajaților în 2020 ajungând la 24 față de 35 în 2017. S-a diminuat considerabil și valoarea capitalului propriu, care ar putea fi justificată prin uzura parcului auto și diminuarea serviciilor prestate. De altfel, reducerea rutelor e lucrul Agenției Naționale Transport Auto.

Ordin 273 din 2019. DESPRE RETRAGEREA AUTORIZAȚIEI CREVTRANS

În ziua de 13 ianuarie , 2022 ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale Andrei Spînu a avut o întâlnire cu prestatorii de transport de pasageri, în cadrul căreia a vorbit și despre funcționarea rutelor interaionale.

„Am informat transportatorii despre noile intervenții pe care dorim să le facem la proiectul de Ordin, și care urmează mâine, 14 ianuarie, să fie supus suplimentar în dezbatere publică”, a declarat ministrul Spînu Andrei.

Sugestiile pentru îmbunătățirea Ordinului ” Сu privire la stabilirea tarifelor pentru efectuarea transporturilor rutiere de persoane prin servicii regulate în trafic raional şi interraional” pot fi făcute până la 28 ianuarie.

Proiectul publicat se referă mai mult la stabilirea tarifelor pentru pasageri. 

Astfel, operatorii de transport, cu avizul pozitiv al consiliilor locale din cadrul autorităților administrației publice locale de nivelul I, în scopul asigurării accesului locuitorilor la servicii de transport rutier, pot stabili următoarele tarife:

 1. la serviciile regulate în trafic interraional: a) pentru categoria de confort II – până la 70 bani/km pentru un pasager;

  1. pentru categoria de confort I – până la 80 bani/km pentru un pasager.
  2. la serviciile regulate în trafic raional:
  1. a) pentru categoria de confort II – până la 90 bani/km pentru un pasager; 
  2. b) pentru categoria de confort I – până la 1 leu/km pentru un pasager. 

Tariful prenotat va putea fi aplicat de către operatorii de transport numai după aprobarea deciziei consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale de nivelul I din capătul de rută al localității pentru care a fost deschisă ruta. ”

Despre calitatea serviciilor prestate, frecvența rutelor și siguranța pasagerilor se vorbește mai puțin în acel document: Link

Preluarea textelor de pe pagina www.estcurier.md pentru formatul online se face în limita a 500 de semne, cu indicarea linkului activ către articolul preluat. Instituțiile de presă, care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica „Est-Curier" și autorul informației. Materialele de presă sunt protejate de Legea privind dreptul de autor și drepturile conexe și de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.

Articole asemănătoare

Back to top button