Cu acest prilej în 1 200 de grădinițe din Republica Moldova vor primi peste 26 400 de cărți, a câte 22 de titluri fiecare, pentru dotarea spațiilor numite „Insule de lectură”, a anunțat Ministerul Educației și Cercetării.
Inițiativa de creare a „Insulelor de lectură” în grădinițe va fi implementată cu sprijinul UNICEF în cadrul Programul național de lectură „100 de povești”, inițiat de Ministerul Educației și Cercetării și Asociația OvidiuRO.
Programul național de lectură „100 de povești” este destinat copiilor din instituțiile de educație timpurie și urmărește ca fiecare copil să cunoască 100 de povești până la finalizarea grădiniței. Lectura zilnică de 15-20 de minute, realizată de educatori, contribuie la dezvoltarea limbajului, a gândirii critice și a competențelor de alfabetizare funcțională ale celor mici.
În cadrul parteneriatului, Ministerul Educației și Cercetării și Asociația OvidiuRO au creat „Insule de lectură” în 950 de grădinițe, dotate cu 8 600 de cărți. De asemenea, au fost organizate șapte ateliere de lectură în grădinițele din Sireți, Leușeni, Hârbovăț, Glodeni, Orhei, Ialoveni și Tudora, cu participarea profesorilor din România.
Pentru a sprijini implementarea lecturii interactive, Asociația OvidiuRO a organizat trei sesiuni de formare la Galați și Iași, la care au participat 545 de educatori din 274 de grădinițe din Republica Moldova.
În această campanie de promovare a Cititului împreună s-au implicat și bibliotecile din r. Criuleni și Dubăsari.
Ziua Internațională a Cititului Împreună face parte dintr-o inițiativă globală lansată de organizația LitWorld în anul 2010 și celebrată în Republica Moldova începând cu 2018.
Acest proiect a devenit o mișcare globală incluzând peste 170 de țări cu participarea a milioane de persoane de diverse vârste