O nouă fraudă și-a făcut loc în ultimul timp în mediul virtual – frauda cu plata facturilor, ce semnalează că în spatele unei solicitări de a modifica datele bancare pentru plata unei facturi se poate afla un escroc, care deturnează banii pentru plata facturii către propriul său cont.
Cum au loc fraudele în cele mai dese cazuri?
Escrocul:
- obține acces la contul de e-mail al unui furnizor și cere o plată folosind o factură foarte similară cu una veritabilă, sau,
- pretinde că este un reprezentant legal al furnizorului, și cere modificarea datelor bancare de plată, astfel încât să poată încasa valoarea unei facturi în conturile proprii.
Ce poți întreprinde pentru a preveni frauda?
Dacă ești anunțat că datele bancare ale beneficiarului s-au schimbat sau pur și simplu primești o factură care conține un alt cont bancar decât cel obișnuit, atunci asigură-te că nu ești victima unei tentative de fraudă cu facturi:
- folosind un alt canal de comunicare decât cel prin care ai primit această înștiințare, confirmă modificările cu furnizorul;
- cere confirmarea de la o persoană de contact în care ai încredere și pe care o știi deja, incluzând denumirea băncii și ultimele 4 cifre ale contului în care urmează să faci plata.
- asigură-te că angajații și colaboratorii tăi sunt la curent cu acest tip de fraudă și cunosc care sunt măsurile ce trebuie să le întreprindă;
- solicită angajaților să verifice și să semnalizeze orice li se pare suspect la plata unei facturi.
Fii vigilent!