Începând cu 30 martie,2023 atât persoanele fizice, cât și cele juridice din municipiul Chișinău și Bălți, UTA Găgăuzia, orașul Căinari, precum și din raionale Ungheni, Anenii Noi, Criuleni, Căușeni, Hâncești, Ialoveni, Leova, Dubăsari, Strășeni, Nisporeni, Orhei și Călărași vor putea solicita online diverse documente din domeniul cadastru pentru bunurile imobile, comunică Agenția de Servicii Publice. Actele pot fi obținute în format electronic în cabinetul personal – portalul guvernamental al cetățeanului și antreprenorului: mcabinet.gov.md.
Depunerea cererilor online se efectuează prin intermediul portalului Serviciilor Publice www.servicii.gov.md. Serviciile se furnizează contra plată și se achită prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay, utilizând orice instrument de plată la alegere, cum ar fi: cardul bancar, ApplePay/Google Pay, internet banking, plăți în numerar și monede electronice. Beneficiarul trebuie să dispună de semnătură electronică.
În cazul solicitării eliberării documentului cadastral pe purtător de hârtie, beneficiarul va avea două opțiuni: fie să-l ridice la sediul centrului multifuncțional, pe care l-a selectat când a plasat comanda, fie să-l primească direct la adresa indicată, utilizând serviciul guvernamental de livrare MDelivery, care este integrat cu PDSE.
Proiectul de lansare a serviciilor cadastrale prin intermediul platformei de dezvoltare a serviciilor electronice este implementat pe etape.
În următoarele două luni accesarea serviciilor cadastrale electronice, prin intermediul noii platforme va fi disponibilă pentru bunurile imobile din toată țara.