Transparenţa – o cerinţă a partenerilor

O tastieră pentru compiuter şi conexiune la internet într-un anumit cabinet – atât le mai trebuie autorităţilor or. Criuleni pentru a lansa pagina web a primăriei, susţine primarul oraşului Vitalie Onişciuc.

Un proiect de dezvoltare a competenţelor autorităţilor publice locale, demarat în 16 primării din republică, inclusiv în primăria Criuleni, este în curs de desfăşurare, pe banii USAID, adică a poporului american. Într-o discuţie cu Ludmila Bocșanean, coordonatorul „Proiectului de susţinere a autorităţilor publice locale”  încă înainte de revelionul 2015, doamna spunea că primăria Criuleni cam întârzie cu implementarea acestui punct din acordul de colaborare, semnat cu partenerii. Pentru început în primărie nu era angajat specialistul care se va ocupa de promovarea activităţilor primăriei şi completarea paginii web, elaborarea buletinului informativ al primăriei – tot ceea ce în opinia finanţatorilor ar însemna transparenţa procesului de luare a deciziilor şi de gestionare a banilor publici.

Săptămâna aceasta specialistul în relaţii cu publicul Cristina Golban a început deja instruirea în domeniu, pe un calculator al colegilor. Primarul ne-a asigurat că şi mobilă pentru birou a fost comandată, totul pentru ca criulenenii să fie informaţi mai amplu despre activitatea aleşilor locali. Conform strategiei de dezvoltare socio-economică a or. Criuleni pentru anii 2015-2020 şi planului de acţiuni pe următorii 2 ani, la obiectivul Promovarea transparenţei decizionale şi colaborarea cu cetăţenii, până la finele anului 2015 urmează să fie întreprinse următoarele acţiuni: îmbunătăţirea site-ului primăriei şi asigurarea funcţionării lui; elaborarea şi aprobarea ghidului transparenţei decizionale; editarea buletinului informativ al consiliului local; instalate panouri informaţionale şi a unei boxe în care cetăţenii să-şi lase opiniile, organizarea audierilor publice cu cetăţenii.

S. Cernov

Comments

comments

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *