Politic

FALS: Primul pas pe calea integrării europene a fost legalizarea căsătoriilor între cuplurile de acelaşi sex

Agenţia de presă din Federația Rusă ”Naţionalinaia slujba novostei”, ce livrează ştiri mai multor posturi de radio, a inserat pe 18 noiembrie 2015 o declaraţie a unui deputat din Sankt-Petrersburg, Vitali Milonov, care sugerează că Republica Moldova a legalizat căsătoriile între cuplurile de gay şi lesbiene. „De exemplu, Moldova, care a încercat ...citește mai mult

Ambasadorul Marius Lazurcă întro vizită de informare în raionul Dubăsari

La începutul lunii noiembrie, în raionul Dubăsari într-o vizită de informare s-a aflat Marius Lazurcă, ambasadorul României în Republica Moldova. În cadrul discuţiilor preşedintele raionului a mulţumit dlui ambasador pentru interesul manifestat faţă de raionul Dubăsari şi a informat despre activitatea, succesele şi problemele cu care se confruntă localităţile din teritoriu, a ...citește mai mult

Socialiștii din Coșernița au acumulat cele mai multe voturi, dar nu și o majoritate confortabilă în Consiliul local

Duminică, 15 noiembrie, curent, au avut loc alegeri locale noi ale consilierilor în Consiliul sătesc Coșernița. La cele 11 mandate au pretins trei partide politice cu un număr total de 33 de candidați. Rezultatele alegerilor au fost considerate valabile dat fiind că la ele au participat mai mult de jumătate – 51,66% ...citește mai mult

Igor Dodon și presa rusă au exagerat numărul de migranți moldoveni în Federația Rusă

„În Federaţia Rusă lucrează aproape un milion din cetăţenii noştri”, declara la 13 septembrie, pentru postul de televiziune Pervîi kanal din Rusia, liderul socialiștilor Igor Dodon. „67% din transferuri care vin în Moldova sunt din Rusia. Apropo, anul trecut am primit circa 1,3 miliarde de dolari de la oamenii noştri care lucrează ...citește mai mult

Protestele din Chişinău văzute de presa rusă

Cele mai multe mass-media din Federaţia Rusă au asemuit demonstraţiile din Piaţa Marii Adunări Naţionale cu Maidanul de la Kiev, iar unele au mers mai departe, spunând că sunt organizate de aceeaşi mână – de ţările din Vest. Asemănarea cu Maidanul de la Kiev a apărut din prima zi în care a ...citește mai mult

Primarul de Coşerniţa a  preluat atribuţiile la aproape două luni după alegeri

 În urma alegerilor locale generale din iunie, 2015, victoria câtorva primari din raionul Criuleni a fost contestată de către contracandidaţi. Cel mai lung proces de judecată, se pare, că l-au suportat candidaţii la funcţia de primar din satul Coşerniţa – sat pe malul Ichelului cu 1510 locuitori.  Voturile coşernițenilor, numărate de trei ...citește mai mult

 Sărbătoare care ne dă aripi şi speranţe

La Criuleni, cea de-a 24 aniversare de la declararea independenţei Republicii Moldova a demarat cu vernisarea unei ample expoziţii, pusă la cale de meşterii populari din raion.   Dis-de- dimineaţă criulenenii, dar şi oaspeţii veniţi de prin alte localităţi, s-au grăbit să contempleze lucrările, prezentate şi de această dată de harnicele şi ...citește mai mult

Cum poate fi recunoscut un fals în mass-media

 O bună parte a informaţiilor despre evenimentele de răsunet (în cazul nostru – despre confruntarea din Ucraina) nu corespunde adevărului. Motivul principal este folosirea acestei informaţii în scopul propagandei de stat: în acest caz, ştirile sunt folosite nu pentru informarea publicului, ci pentru impunerea unor opinii convenabile anumitor forţe. În materialul de ...citește mai mult

Fals: Militanţii înarmaţi din Donbass nu aveau în dotare sisteme ”Buk” în momentul prăbuşirii Boeing-ului malaezian

Reprezentantul ”Ministerului Apărării al Republicii Populare Doneţk”, Eduard Basurin, a declarat, la 2 iunie, că trupele armate din Doneţk nu aveau în dotare lansatoare ”Buk”  la data de 17 iulie 2014, când deasupra oraşului Donbass a fost doborât avionul Boeeng 777 al companiei Malaysian Airlines. Declaraţia a fost făcută după ce experţii ...citește mai mult

Fals: SUA îi vor plăti salariul lui Saakaşvili

Presa rusă a denaturat anunţul făcut pe Facebook de guvernatorul regiunii Odesa, Mihail Saakaşvili, după întrevederea acestuia cu ambasadorul SUA în Ucraina, Geoffrey Pyatt. Publicaţiile „Russkaia vesna”, „Komsomolskaia pravda”, „Glagol”, „NeFakt” şi altele au scris că „SUA îi vor plăti salariul lui Saakaşvili”. De exemplu, „Komsomolskaia pravda” a schimonosit sensul cuvintelor funcţionarului ...citește mai mult